Poniedziałek, 23-10-2017
28 czerwca 2017 - Wycieczka pracownicza do Jury Częstochowskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

W dniu 27 czerwca odbyła się pracownicza wycieczka z funduszu socjalnego do Jury Częstochowskiej. Pracownicy odpoczywali w przepięknych krajobrazach zamków średniowiecznych, wędrując i wspinając się do nich. Najpierw odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej w Leśniowie, czerpiąc wodę ze źródełka i kupując pierwsze pamiątki. W Żarkach szliśmy szlakiem kultury żydowskiej odwiedzając Synagogę, w której obecnie mieści się Dom Kultury oraz cmentarz Żydowski z ponad tysiącem mac. A następnie już zdobywaliśmy górki ze skałami wapiennym w Jurze Częstochowskiej oraz podziwiając zamki trasy Orlich Gniazd. Był więc spacer od Zamku Mirów i do zamku Bobolice. Później przejechaliśmy na Górę Zborów i zwiedziliśmy Rezerwat Przyrody – najpiękniejszy zakątek Jury. Po obiedzie udaliśmy się do Grodu na Górze Birów, a potem  do Zamku Ogrodzieniec czyli zamku Bonerów, która to rodzina była bardzo bogatym właścicielem w okresie średniowiecza. Zamki te wznoszone były przez budowniczych, którzy wznosili tez Wawel w Krakowie. Zasadą było stawianie ich na trudno dostępnych wzgórzach, gdzie z jednego zamku do drugiego z najwyższego jego punktu widziano inny zamek.  Zwiedzanie nasze okraszane było ciekawymi legendami pani przewodnik. Wracając wśród szalejących burz wróciliśmy około północy.

Znalezione obrazy dla zapytania ogrodzieniec

Zamek Ogrodzieniec

Znalezione obrazy dla zapytania jura krakowsko częstochowska szlak orlich gniazd